Selasa, 26 Februari 2013

LAWATAN PENANDAARASAN DARI IKBN KUALA PERLIS


SERI ISKANDAR, 27 FEB 2013 - Institut Kemahiran Belia Negara Seri Iskandar telah menerima lawatan rasmi dari Institut Kemahiran Belia Negara Kuala Perlis sebagai lawatan penandaarasan amalan 5S pada 26 Februari 2013 jam 2.00 petang di Bilik Pnuematik. Sebelum sesi lawatan dimulakan, sesi taklimat telah diadakan kepada peserta lawatan yang telah disampaikan oleh En. Shariffudin Bin Mohd Rani di bawah Jawatankuasa Latihan. Sesi ini telah dihadiri oleh Timbalan Pengarah, Bahagian Pengurusan Latihan, En. Amir-Kharul Bin Daud serta memberi taklimat mengenai pelaksanaan amalan 5S dilaksanakan di sini. 

       Selepas sesi taklimat, para tetamu dibawa melawat ke kawasan bengkel, bahagian pentadbiran dan stor pusat. Tujuan utama para tetamu di bawa melawat setiap zon adalah untuk memberi pendedahan dan gambaran sebenar pelaksanaan amalan 5S dibuat. Di akhir lawatan, satu sesi bergambar telah diadakan di ruang legar bahagian pentadbiran dan majlis tamat jam 5.00 petang.


En. Amir-Kharul Bin Daud memberi taklimat dan berkongsi pendapat kepada para tetamu dalam melaksanakan amalan 5S.

Para tetamu memberi fokus dan mendengar taklimat yang disampaikan oleh En. Amir-Kharul Bin Daud selaku koordinator amalan 5S di IKBN Seri Iskandar

Para tetamu di bawa melawat ke kawasan zon 5 yang telah banyak memenangi anugerah amalan 5S dan kreativiti yang ditonjolkan sebagai panduan.

Melawat ke kawasan bengkel dan gambaran suasana pelaksanaan amalan 5S dilaksanakan

Peserta lawatan melihat kreaviti yang dibuat di kawasan bengkel


Pn. Syakila Binti Zainal membawa para tetamu melawat ke kawasan pentadbiran dan stor pusat.

Para tetamu melihat suasana pelaksanaan amalan 5S di Bahagian Pentadbiran


Para peserta lawatan mengambil kesempatan bergambar beramai-ramai bersama kakitangan IKBN Seri Iskandar di ruang legar Bahagian Pentadbiran


Pn. Suhaila Binti Mohd Zain sedang memberi taklimat pelaksanaan amalan 5S di stor pusat kepada para tetamu.